dinsdag 7 augustus 2012

~ Opruimen ~

Iedereen kent het denk ik wel,
er moet weer eens nodig opgeruimd gaan worden.
Deze la zit vol, dat kastje puilt uit.
Wat bewaard een mens toch veel spullen in zijn of haar leven. (ik tenminste wel).

Vandaag waren de 2 mandjes met kaarten aan de beurt.
Ikzelf stuur best veel kaartjes maar ik ontvang ook best veel kaartjes (buiten het postcrossen om natuurlijk )
En ik vind ieder kaartje dan zo lief dat ik deze wil bewaren, maar de 2 mandjes met deksels passen bijna niet meer dicht.
Dus.... hups uitzoeken, opruimen, en tja, een enkel kaartje gaat dan toch echt de vuilnis in.

En zo kom ik natuurlijk weer van allerlei lieve berichtjes, gedichtjes, gedachtens tegen.
Ik wil deze dan ook heel graag even delen met jullie die mijn blog lezen.
Misschien vind je t niks, misschien juist wel.
Haal eruit wat je eruit wil halen...als je er iets in kan vinden.

Indien ik je kon dragen
over de diepe grachten
van je gesukkel en jouw angsten heen
dan droeg ik je
uren en dagen lang.

Indien ik de woorden kende
om antwoord te geven op jouw duizend vragen
over leven,
over jezelf,
over liefhebben en gelukkig worden
dan praatte ik met je
uren en dagen lang.

Indien ik genezen kon
wat omgaat in jouw hart
aan onmacht,
ontevredenheid
en onverwerkt verdriet
dan bleef ik naast je staan
uren en dagen lang.

Maar ik ben niet groter
niet sterker dan jij
En ik weet niet alles
en ik kan niet zoveel
Ik ben maar een vriend op jouw weg
al uren en dagen lang.

En ik kan alleen maar hopen
dat je dit weet :
Je hoeft nooit alleen te vechten
of te huilen
als je een vriend hebt
voor uren en dagen lang.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten