woensdag 22 augustus 2012

~ Krom Nederland ~

Als mij iets eigenlijk totaal niet interesseerd is het de politiek.
Elke partij beloofd gouden bergen (vooral voor de verkiezingen) ,
maar wat komt er nu werkelijk van terecht?
Maar ja, om niet te gaan stemmen vind ik dan ook weer zonde,
want ik heb nu eenmaal stemrecht.
Maar waar ik op wil gaan stemmen,
ik weet het eerlijk gezegd niet.
Want ik stoor mij soms best wel aan dingen.
Mensen die mij volgen op twitter en facebook hebben denk ik wel gemerkt dat ik mij best op kan winden dat men NOG MEER wil bezuinigen op Defensie.
Als men NOG MEER bezuinigd op Defensie dan bestaat er geen Defensie meer.
En dat zou dom zijn.
Want Defensie doet zo veel meer dan 'alleen maar' een oorlog binnenstappen.
Neem je tijd eens om dit filmpje te bekijken en te beluisteren.
Ik ben onder de indruk van de woorden van Van Uhm.
En in vind zijn uitleg waarom hij gekozen heeft voor Defensie, en waarom Defensie een nut heeft, zo duidelijk en sterk !
 
 
 
 
Nog een ergenis van mij,
het rechtsysteem in Nederland.
Soms lijkt het wel of je beter een echte crimineel kan zijn
ipv een burger die af en toe een kleine overtreding begaat.
En daar bedoel ik mee dat die kleine overtredigen financieel hard afgestraft worden !
Ik vraag mij dan eigenlijk af wie de crimineel is?
Want door de torenhoge boetes te innen,
ben je toch eigenlijk net zo erg als een crimineel?
*Snel geld verdienen*
Wist je dat er een boete van 800 euro (!!!)
staat op het beledigen van een ambtenaar in functie?
Pardon.....
800 euro????
Zijn ze niet goed bij hun hoofd?
Dat is toch van het zotte of niet dan?
Haha, ik zou mij voor dat geld wel de hele dag willen laten beledigen *bij wijze van spreken*.
Maar waar het mij om gaat,
zo'n kleine overtreding *al vind ik ook dat de beledigde ambtenaar ook net kan doen of ie het niet gehoord heeft...* , het prijskaartje wat daar aan hangt...
Terwijl als je een echte misdaad gepleegd hebt.....
ach..
je begrijpt vast wel wat ik probeer te zeggen...
toch?
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten