donderdag 9 augustus 2012

~K noem dit blogje * Stoer* ~



Ik heb het gedaan...
ik wil het al 8 jaar
en gisteravond heb ik het dan toch ook echt gedaan.
Ieder jaar op de Ommer Bissingh zie ik hem
maar nooit durfde ik het.
Ieder jaar 'verzon'ik een smoes
om het niet te doen.
En gisteravond
daar zag ik hem
en ik wilde het meteen.
De jongen die op de scooter reed
8 jaar geleden
De jongen waarmee ♥Patricia een aanrijding heeft gehad
De jongen wie zijn leven ook nooit meer hetzelfde zal worden.
Via kaartjes had ik hem al laten weten dat ik hem niks kwalijk neem
want het was een stom ongeluk
die iedereen kan overkomen.
Via kaartjes had ik hem laten weten dat ik graag met hem wilde praten
over het ongeluk
om mijn cirkel rond te krijgen.
De jongen die ik persoonlijk wilde zeggen
dat ik hem niks kwalijk neemt
Ik wil niet dat hij iedere keer een soort van schrikt als hij mij ziet
en daarom wilde ik het ook,
hem aanspreken.
En ik heb het gedaan,
gisteravond op de muziekavond van de Ommer Bissingh.
Nu niet meer de 'smoes' dat de muziek best hard is
en je dus bijna niet kan praten
Nu niet meer de 'smoes' dat het misschien best stom is
als ik hem aanspreek.
Ik heb het gewoon gedaan,
ik ben naar hem toe gelopen.
Dennis liep een stukje met mij mee,
ik had niet eens in de gaten dat hij halverwege stopte met meelopen
mijn ogen waren gericht op de jongen van de scooter.
Ik heb hem gezegd
dat ik hem niks kwalijk neem
ik heb het hem eindelijk persoonlijk gezegd.
Ik heb hem geluk gewenst met zijn gezinnetje
zijn kindje van 2 jaar en zijn vrouw.
Ik heb het eindelijk gedaan
en 2 andere lieve mensen die bij ons aan het tafeltje stonden
waren op afstand stille getuigen
van wat ik heb gedaan.
En zij noemde mij stoer,
vandaar dat deze blog ook stoer heet.
En tja,
beetje stoer is het wel...
toch?


4 opmerkingen:

  1. Meer dan stoer. Je hebt zo'n belangrijke stap gezet om je cirkel rond te maken. En je hebt al die tijd jezelf 'schoon' gehouden, door hem niets kwalijk te nemen. Ik vind dat groots!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ontroerd na het lezen van jouw blog. Wat een belangrijke stap heb je gezet. Zo kwetsbaar en tegelijk krachtig. Inderdaag dat is Groots!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel meer dan Stoer!! Dit is zo respectvol en zo lief! je hebt hiermee heel veel meer mee gedaan! Het is zo'n gigantische stap dat je nam, Patricia kan heel erg trots zijn op haar Mamma!! Vergeving is zo goed, veel mensen kunnen hier veel van leren! Je bent een kanjer Bea!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sprakeloos...leeuwenhart..💜💜

    BeantwoordenVerwijderen