dinsdag 3 januari 2012

Legofilius Peppeldam

Ik ben toch echt een grote fan van de uitspraken van Loesje.Vorig jaar, en ook dat jaar ervoor bedenk ik mij net,hing er in het kleinste kamertje hier in huis, de scheurkalender van Loesje. Een plezier om het kleinste kamertje te gaan bezoeken met zo'n leuke scheurkalender. Deze blog is dan ook een klein beetje van mijzelf en een beetje van Loesje, zoals het met koken ook een beetje van mijzelf is en van Maggi of zoiets.
Loesje heeft grappige uitspraken waar je gewoon om moet lachen,maar soms staan er toch ook stukjes in die aanzetten tot nadenken,wat ook wel eens goed is natuurlijk.Aan het eind van vorig jaar,wat klinkt dat ver weg trouwens terwijl dat nog maar een paar dagen geleden is,werden een paar dagen besteed aan 'vragen uit het leven van Legofilius Peppeldam'. En tja, dit is dan wel mijn blog,maar dus eigenlijk opgedragen aan Loesje en aan Legofilius Peppeldam, omdat zij mij weten te raken,ze maken mij aan het lachen,zetten mij zelfs soms tot nadenken.



Vragen uit het leven van Legofilius Peppeldam
Legofilius Peppeldam zat ooit op een bankje in het park te mijmeren tot tante Rie hem vond.Hij had toen geen huis,maar hij woonde in zijn hoofd,vertelde hij haar.Toen heeft tante Rie hem maar mee naar haar huis genomen.Sinds die dag woont hij op het zolderkamertje. Af en toe zoekt Loesje hem op of komt ze hem op de raarste plekken tegen.Dan deelt hij zijn filosofische overpeinzingen,hemeltergende verwonderingen en levensoverstijgende gedachtekronkels met haar.
Een aantal van de vragen die Legofilius zich zo stelt,wil Loesje met je delen*en ik dus ook*. Word ook een thuisfilosoof.Lees de vraag,laat jouw gedachten er eens een dagje over gaan.Neem niet met het eerste antwoord genoegen.Misschien wordt je antwoord wel mooier als je op zolder,een schommel of een dijk gaat zitten. Succes !

-Zou je gelukkiger zijn als je je leven andersom zou kunnen doen?
-Heeft de liefde ook liefde nodig?
-Bij hoeveel zwaluwen is het wel lente?
-Wat is het leven zonder verleden?
-Wat zou er gebeuren als de tijd stil stond?
-Is naar de hemel blazen hetzelfde als water naar de zee dragen?
-Hoe hard is de waarheid?
-Heb je voor verwondering nieuwsgierigheid nodig?
-Beleef je met of zonder angst meer avonturen?

Ik vond deze 'vragen uit het leven van Legofilius Peppeldam' zo grappig,maar ook inderdaad leuk om over na te denken. Denk jij met mij mee, ik daag je uit? Leuk als je mij een reactie geeft als je op sommige vragen jouw gedachten wil delen met mij.Ik ben zeer benieuwd wat voor antwoorden er komen, en waar je deze antwoorden gevonden hebt, zittend op een schommel, rijdend in de auto, wandelend door het bos? Maar ook zonder reactie hoop ik dat jullie deze blog met een glimlachje gelezen hebben.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten