vrijdag 4 mei 2018

Flower






Gekregen, 
ik weet eigenlijk niet meer op welke "Patricia" dag het was. 
Mijn broer en schoonzus, 
gaven het aan ons, 
of op de sterfdag van Patricia
of op haar geboortedag. 



Een plantje, 
en niet zomaar een plantje. 
Een plantje,
met de naam Patricia
Een lief geschenk, 
waar over na was gedacht. 
Gekocht,
met een liefdevolle gedachten. 
Geschonken aan ons, 
als een liefdevolle troost. 



Het plantje werd geplant 
in onze border.
En ieder jaar,
rondom de sterfdag,
kleurde de border roze/paars.
De bloempjes,
zo lief. 


 
De border werd gesloopt, 
er moest plaats gemaakt worden voor een nieuwe schutting, 
en een grint bakje ernaast. 
Maar nee, 
het plantje mocht niet verdwijnen! 
 Zorgvuldig,
voorzichtig,
werd het plantje
 (die inmiddels een behoorlijke plant was geworden)
verplaatst naar een bloempot. 



Vandaag, 
het weer was heerlijk.
Zo'n dag waarop het zonnetje lekker schijnt,
de wind niet te hard waait.
Zo'n heerlijke voorjaarsdag,
al doet het ook al verlangen naar de zomer. 
Het heerlijke weer, 
lokt je naar buiten. 
De zonnestralen,
ze willen jou verwarmen. 


En daar zat ik vandaag,
heerlijk in mijn tuintje.
Een hapje erbij, 
wat drinken erbij. 
Zoonlief en vriendlief,
ook zij genieten van het buiten zijn. 
Het was mij nog niet opgevallen. 
En opeens zag ik het. 
Plantje Patricia,
zij was al mooi groen aan het worden, 
dat had ik wel gezien. 
Maar opeens,
daar zag ik die ene roze/paarsachtige bloem.
Echt maar één bloempje,
floepte buiten de rand van de pot. 

 

 
 Ik vind het bloempje zo lief,
zo teer ook. 
Het bloempje,
het herinnerd mij ook aan de tijd.
Want dit plantje Patricia
staat vaak volop in bloei, 
rondom de sterfdag van Patricia
Bewust ben ik mij ervan,
dat deze dagen volgende maand alweer zijn.
Het bloempje,
ik vind 'm zo lief, 
maar ook zo teer. 

Volgende maand,
dan is het juni.
De bloeitijd van plantje Patricia.
Juni,
de maand waarin Patricia haar ongeluk kreeg.
Juni,
9 juni, de sterfdag van Patricia.
Het plantje zal dan haar felle mooie kleuren laten zien.
Het verwarmt mijn hart.
Voor velen zomaar een plant,
voor mij, 
een bijzonder liefdevol geschenk.

 

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten