maandag 27 mei 2019

Rustgevend rustig.


 Maandag,
het blijft voor mij zo'n "ik moet nog even opstarten" dag.
Maar hups,
bij het horen van de wekker spring ik (of denk ik dat ik spring) mijn bedje uit. 
Op de automatische piloot doe ik mijn ochtendritueel zo goed mogelijk (al wil er juist op de maandagochtend nog wel eens wat mis gaan).

Ik zit even buiten deze maandagochtend (al zijn er wel meer momenten op de maandag dat ik even buiten zit) .
Het gebed zonder eind ( lees... het wasgoed), hangt lekker te wapperen in de wind.
Want vandaag heeft de wind geen maandagopstartmoeilijkheid.  
Ik luister naar het geluid van de wind die door de bomen raast.
Wat een rustgevend geluid vind ik dat. 
Kijkend naar de boomtoppen die lijken te dansen op de maat van de wind.  
Kijkend naar mijn wasgoed wat ook vrolijk lijkt te dansen aan de waslijn. 
Best relaxed eigenlijk. 







Vinden jullie het ook zo heerlijk?
De wind die door jullie haren raast? 
Ja oké, je net goed gekapte kapsel is wel meteen naar de filistijnen, 
maar het gevoel is wel heerlijk hè? 

Ik zit buiten,
en de wind vind ook mijn haren.
Fuck it, dat mijn haar best goed zat vandaag,
ik geniet hoe mijn haar heen en weer wordt geblazen door de wind.
Even sluit ik mijn ogen,
hoor het geluid van de wind,
rustgevend,
rustig,
rust.


Het lijkt wel een dansmaandag,
want ook mijn haren beginnen met de wind mee te dansen.
Van al dit dansen schiet het nummer "ik voel mij sexy als ik dans" opeens door mijn hoofd.
Niet dat mijn haren sexy kunnen dansen (en ik zelf geloof ik ook niet) ,
maar ach dat maakt even niks uit,
als ik er maar blij van wordt.  











Wat lijkt deze maandag opeens een stuk vrolijker,
als ik zo even mijn fantasie op de loop laat gaan.


 Ook komt Whitney Housten nog even voorbij,
"Oh I wanne dance with somebody "
Heerlijk nummer, 
waar ik vroeger (toen ik nog een jongere versie van Bea was)  best veel op heb gedanst. 



En zo gebeurde het deze maandag,
dat de wind mij deze positieve blog heeft laten schrijven.
Terwijl de wind eigenlijk gewoon deed waar ie voor is gemaakt, namelijk waaien.

En zo zie je maar weer,
dat er altijd wel iets positiefs te maken is,
het is maar net hoe je naar iets kijkt.

Dus laat de wind maar lekker waaien,
geniet van wat de wind laat dansen,
of geniet van het heerlijke geluid wat veroorzaakt wordt door de wind.
Denk aan de wind door de bomen,
of wat denk je van de wind als je aan het strand wandelt of daar lekker ligt te bakken in de zon? 
Of de dreigende wind die hard tegen alles aan beukt,
terwijl je lekker knus binnen zit, of lekker in je bedje ligt en dan je dekbed wat verder over je heen trekt?  

Geniet,
van de kleine dingen in het leven.
Want juist dat zijn de dingetjes,
die het leven zo mooi en bijzonder maken.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten