maandag 13 mei 2019

De mooie kant van LinkedIn

 
Afbeelding van LinkedIn 



 Het is weer maandag. 
De dag die ik uiteraard begin met een positieve blog. 

Vandaag wil ik positief bloggen over een artikel die ik tegen kwam op LinkedIn.
Lezen jullie eerst even met mij mee, zodat jullie weten waar ik het over heb? 
Klik maar even op de link die ik hier voor jullie heb neergezet :


Afbeelding  van perspectief herstelbemiddeling 




Ik was na het lezen van dit artikel onder de indruk omdat ik uit ervaring weet hoe belangrijk het is om na zo'n ingrijpend, verdrietige, heftige gebeurtenis, zoveel mogelijk puzzelstukjes bij elkaar te krijgen.
Maar ook weet ik uit ervaring hoe belangrijk het is voor beide 'partijen' verder te kunnen in het leven, want het leven gaat wel verder op één of andere manier.
En om verder te kunnen gaan in het leven na zoiets heftigs mee te hebben gemaakt, is het belangrijk dat er tussen beide 'partijen' iets wordt 'afgesloten'. 
En ik zet afgesloten expres tussen aanhalingstekens, omdat afgesloten niet betekend dat de heftige gebeurtenis daarmee verdwijnt. 
Maar wat wel verdwijnt door contact te hebben gehad, zijn eventuele vragen, eventuele woede, eventuele onbegrip.
 Het contact heelt een stukje van het verdriet en de pijn, 
het contact geeft een soort van rust in de wirwar van gevoelens.

Nu is het zo dat het contact niet speciaal uit face to face contact hoeft te bestaan. 
Want dat face to face contact kan soms een stap te ver zijn, een stap die niet genomen durft te worden. 
Wat fijn is het toch dat contact ook op andere manieren mogelijk is. 
Briefcontact bijvoorbeeld, dat is ook een optie, wat misschien voor beide partijen beter werkt. 
Schrijven is uiteraard erg fijn omdat je geen druk hebt, je de tijd kan nemen om gedachten en gevoelens op papier te zetten. 

 


Citaat van de site van Perspectief Herstelbemiddeling : 

Contactvormen

De deelnemers kunnen op verschillende manieren contact hebben:
  • Een gezamenlijk gesprek. De bemiddelaar bereidt dit gesprek met beiden voor en begeleidt het gesprek.
  • Een briefwisseling. De bemiddelaar ondersteunt de deelnemers daarbij.
  • Een pendelbemiddeling. De bemiddelaar brengt vragen en reacties tussen beide partijen over en weer. De deelnemers ontmoeten elkaar niet. Hierbij kan ook gebruik gemaakt worden van videoboodschappen die de bemiddelaar opneemt.

  Ikzelf vind het fantastisch dat er zoiets bestaat als Perspectief Herstelbemiddeling. Dit kan voor zoveel mensen een fantastisch hulpmiddel zijn om na een ingrijpende gebeurtenis toch het leven weer voorzichtig op te pakken. En wat ik helemaal prachtig vind, is dat dit bedoeld is voor beide partijen. Want soms gebeuren er dingen in het leven waar er eigenlijk alleen maar slachtoffers zijn, maar waar de één aangemerkt wordt als veroorzaker of dader.

Wil je meer weten over het prachtige werk van Perspectief Herstelbemiddeling ?
Hierbij de link van de uitgebreide site waar veel informatie te vinden is over de werkwijze en de mogelijkheden:

En draag jij hen een warm hart toe?
Deel dan gerust mijn blog, of stuur mensen de link van de site van Perspectief Herstelbemiddeling.
Want hoe mooi is het dat er hulp is voor hen die dit heel goed kunnen gebruiken om het leven weer voorzichtig op te pakken? 
Ik vind het prachtig!
 
Afbeelding kaartje van Bloemwoord https://www.bloemwoord.nl/



 

1 opmerking: