dinsdag 20 december 2011

Stuart Little

Wie kent het kleine muisje Stuart Little? Ooit van gehoord? Dat kleine muisje uit de film die geadopteerd gaat worden door een gezin die bestaat uit papa en mama, zoontjelief en de huiskat?
Ik ken deze film ontzettend goed. Hoe vaak ik de film niet gehoord heb, en wat minder vaak gezien heb (dit omdat ik ook bezig was met andere dingen terwijl de film opstond) , ik zou echt niet weten hoe vaak.
Ooit kregen wij de tip om deze film te gaan kijken met ♥ Patricia. Deze tip hebben wij toen ten harte genomen en vanaf dat moment was ♥ Patricia helemaal verkocht aan Stuart Little.
♥ Patricia keek natuurlijk de Nederlandse uitvoering en die begint met het zinnetje ; ' t is vandaag, 't is vandaag '... En vanavond hoorde ik het zinnetje opeens weer uit de tv komen en bam, ik was terug in de tijd.
In gedachten zag ik ♥ Patricia weer zitten met een grote glimlach op haar gezichtje, glaasje drinken erbij, wat te snoepen erbij natuurlijk en heerlijk Stuart Little kijken. En in gedachten zie ik mij, die de zinnen van de film bijna letterlijk kende.'T is vandaag, ' t is vandaag....






Het verlies van je kind, een verdriet wat er altijd is. Een gemis wat er altijd is. Het leven gaat door, ik ga door. Maar er hoeft dus maar iets te zijn wat mij herinnerd aan ♥ Patricia, en ik ben terug met mijn gedachten bij haar. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, maar wat soms moeilijk is om uit te leggen of goed te verwoorden *ben niet zo'n ster schrijfster*, de dood van mijn kind is mijn leven, of moet ik zeggen een deel van mijn leven?  Nee, ik blijf niet hangen in mijn verdriet, want ik ga door met mijn leven. Maar mijn leven en de dood van mijn lieve ♥ Patricia dat is één geheel geworden, haar dood hoort bij mij, zoals ♥ Patricia voor altijd bij mij *haar mama* hoort.
De dood van je kind verwerk je nooit, je leert om te gaan met haar dood. De dood van je kind, is de dood van een stukje van jezelf, want jouw kind is jouw vlees en bloed, en als dat stukje sterft en begraven wordt, dan sterf je zelf ook een beetje.
♥ Patricia zal altijd deel zijn van mijn leven, dat zou ook zo geweest zijn als zij nog had geleefd, en dit is ook zo nu zij er niet meer is.
♥Patricia voor altijd in mijn hart
'T is vandaag, 't is vandaag, weer een dag dat ik ♥ Patricia mis.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Bea, Patricia zal altijd een onderdeel zijn en blijven van je leven, van jullie leven. Ze vul je aan, leert je mooie dingen en vertelt je dat je je emoties hebt en mag hebben. Door de vele impulsen op een dag, komt Patricia steeds even om de hoek. Dat is fijn, want ze hoort bij jou. In deze tijd voor kerst, komt Patricia vaker even bij je langs. Ik geef jou en Patricia een dikke kerstknuffel. Ik ben blij met je! Je meiske is een mooie parel, met een prachtmoeder. Dikke knuffel Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd, een hele dikke knuffel voor jou.
    Patricia hoort er voor altijd bij en ook al is ze niet lijflijk aanwezig, ze is er wel...

    Je bent een kanjer en wens je heel veel sterkte met de aankomende "feestdagen" en ik durf te wedden dat al die kids vanaf hun wolkjes meekijken met ons...

    BeantwoordenVerwijderen