maandag 19 december 2011

Kerststress.

Wat zijn wij eigenlijk rare wezens,mensen.
Als ik nu kijk naar de komende kerstdagen zijn de voorbereidingen niet alleen knus en gezellig maar brengt het ook veel stress met zich mee. En tja, dat doen wij ons zelf aan,vandaar mijn opmerking dat mensen rare wezens zijn.


Want we hebben ons zelf opgelegd, *of is het ons oplegd?* dat er kerstkaarten geschreven moeten worden,dus met kramp in de vingers *wij zijn immers de luxe van de computer en toetsenbord gewent* schrijven wij stapels kerstkaarten. Hopend dat ons kaartje gewaardeerd gaat worden.





En dan nadenken over het invullen van de 2 kerstdagen, wie, wat ,waar *www* . En het www-tje dan eenmaal besloten is, dan moet de voorbereiding getroffen worden. Wat gaat er allemaal op tafel gezet worden *alsof kerst alleen maar draait om zoveel mogelijk eten* en hoe gaat wij dan allemaal organiseren. Tijdens het organiseren kom je er dan opeens achter dat je huisje toch iets kleiner is,terwijl je er al tig jaren woont.


Maar naast de stress natuurlijk ook genietend van de sfeer die er hangt overal. Al lijkt het iedere jaar precies op het jaar daarvoor.
Maar  naast genieten van de sfeer, weer heel erg bewust van de eenzaamheid die er is in Nederland. Bewust van het stille verdriet die achter veel deuren schuilt.
Op zulke momenten zou ik willen dat ik een groter huis had,zodat ik deze mensen even een kopje warme chocomelk aan kon bieden, een luisterend oor.





Deze 2 kerstdagen zal mijn kleine huisje gevuld zijn met wederzijdse familie.Eerste kerstdag komen mijn schoonouders met mijn zwager en tweede kerstdag komen mijn ouders, mijn zus met haar gezin en mijn broer met zijn gezin, mijn andere broer is helaas verhindert. Gezellig allemaal bij elkaar, en dan ben ik mij weer bewust hoe dankbaar ik mag zijn dat wij weer van elkaars aanwezigheid mogen genieten. Want een groot lege plek vult deze twee kerstdagen, ♥Patricia is er weer lijfelijk niet bij. Gemis,verdriet, genieten en waarderen, deze twee dingen leven naast elkaar.

Voor zover het mogelijk is wens ik een ieder die dit leest, fijne kerstdagen. Voor hen die het niet fijn hebben deze dagen, hen wens ik veel sterkte,kracht en een lichtje in de duisternis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten