zaterdag 24 december 2011

Kerstavond.

En zo is het kerstavond 2011. Op tv spelen er weer verschillende kerstfilms die er al 100 keer op zijn geweest *al is 100 keer misschien ook wat overdreven*. Even geen zin in een kerstfilm,maar meer behoefte aan even met mijn eigen gedachten zijn en van mij af typen. Want vanavond was ik weer heel bewust van hoe het voelt om gelukkig te zijn en hoe dankbaar ik daar voor mag zijn.

Ik heb heerlijk een simpele maar lekkere maaltijd gegeten met vriendlief Dennis en zoontjelief Mike. Tafel gezellig aangekleed,maar niet te overdreven *ik heb niet zoveel met teveel van die poespas*. Kaarsjes erbij aan,de grote lamp dan natuurlijk uit anders komen die gezellige lichtjes nog niet tot z'n recht. Het was gezellig zo met z'n drietjes,al was die lege stoel weer extra aanwezig en het gemis van ♥Patricia vulde mijn ogen met tranen.



Wat was het dan ook fijn om na deze heerlijk maaltijd een wensballon te gaan oplaten voor ♥Patricia. Het weer buiten was gunstig, geen regen,bijna geen wind. En het voelde goed om deze keer de ballon op te laten met z'n drietjes en even niet met de hele familie *wat ik natuurlijk niet verkeerd bedoel na de familie toe hoor *. Na een berichtje aan ♥Patricia geschreven te hebben op de ballon, en Mike een tekening had gemaakt voor ♥Patricia op de ballon, zijn wij naar een plek gegaan buiten de bebouwde kom *dat is namelijk het advies* en hebben met z'n drietjes onze kus naar ♥Patricia gestuurd met de wensballon. Wat voelde het goed, wat voelde het fijn, even het gevoel met z'n viertjes te zijn.

Morgen en maandag de kerstdagen zelf. Samen zijn,maar altijd met gemis. Maar wat mag ik dan nog dankbaar zijn dat ik samen kan zijn met geliefden, want ik ben mij heel erg bewust dat er veel mensen zijn die deze dagen heel alleen zijn, en zij zullen dan ook in mijn gedachten zijn. Hoop dat deze kerstdagen warme momenten mogen brengen wat later dan weer mooie en dierbare herinneringen zullen zijn. Fijne kerst iedereen, en voor hen die geen fijne kerst hebben,hoop dat er toch ergens een lichtpuntje te vinden is.




1 opmerking:

  1. Een lieve kerstknuffel voor jou, Dennis en Mike en ook voor Patricia. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen