maandag 10 december 2018

Maandagpositievegedachtenochtend


Kijk daar hangt een hartje,
een hartje gevuld met liefde en warmte.
Een hartje van goud,
al is dit hartje wit met een mooie rode strik erop. 
Zoveel mensen hebben een hartje van goud,
als wij het maar willen zien en voelen. 


Er hangt ook een sneeuwvlokje,
en wij weten allemaal dat sneeuw nogal koud aanvoelt.
Maar stel je even voor,
een witte wereld, het ziet er zo mooi puur uit.
Zo'n mooie witte deken,
die de wereld mooi wit aankleed.
Het is koud,
maar binnen is de warmte waar wij ons kunnen verwarmen. 
Wij horen kinderen schateren in de sneeuw,
sneeuwpoppen verschijnen overal,
de wortels voor de neusjes zijn niet aan te slepen. 
Hoe koud sneeuw ook aanvoelt, 
het geeft mooie dingen die vreugde en een warm gevoel brengen. 


Kijk het engeltje met haar vrolijk lach,
ook zij hangt in de boom dit jaar.
Haar hartje is rood,
al heeft zij vast een hartje van goud. 
Rood hartje,
engeltje,
ik hou ervan.
Ik hou van mijn eigen engeltje,
waar zij dan ook maar mag zijn.
Als ik aan haar denk,
dan zie ik haar vrolijke lach.


 
 Kijk de kerstman liggen,
hij heeft nog geen plekje in de boom.
Maar zie hoe lekker warm hij is gekleed,
en hoe lief hij eruit ziet. 
In gedachten hoor ik hem zeggen : 
" Ho ho ho, Merry Christmas ! "
Ja, deze lieve leuke kerstman hoort ook zijn plekje nog te krijgen,
misschien in de boom,
misschien ergens anders in het huis.



Zie de lieve lach,
van het engeltje die ook nog niet in de boom hangt.
Zullen wij ook eens wat meer gaan lachen?
Want lachen is gezond.
Met jouw mooie glimlach naar die onbekende, maak jij weer iemand blij.
Lach eens lekker hardop,
steek iemand aan met jouw vrolijkheid.
Krijg weer eens een zere buik van het lachen.
Zorg voor lachrimpeltjes op jouw gezicht.

🎅

Lieve jij, die dit leest,
ik glimlach naar jou,
al zie je het niet.
Fijn dat jij er bent,
en mijn blog weer hebt gelezen.

Zwaai ... glimlach... zwaai... glimlach
🎅

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten