maandag 15 mei 2017

Over nadenken



Zie hier, 
ik lig in mijn hangmatje.
(ben je al jaloers? ) 
Heerlijk,
de rust om mij heen.
Rust om mij heen,
geeft mij de gelegenheid om na te denken.
Na te denken,
over vanalles en over vanalles.
En nee, 
het is geen piekeren.
(waarom denkt men dat toch zo snel?)
En nee, 
het is niet negatief. 
(nadenken kan heel positief zijn)
De rust om mij heen,
het geeft positieve kracht.



Nadenken,
over mijn leven.
Wat wil ik gaan doen,
waar wil ik naar toe? 
(en dan heb ik het niet over een vakantiebestemming) 
Ik wil mij niet druk maken over de mensen, 
over wat zij zeggen.
(tenzij ze positief iets te vertellen hebben) 
Ik wil mij niet druk maken over onzekerheden,
die er altijd zijn. 
(schop er tegen aan !) 




De beren (waar ik al eerder over heb geschreven),
ik wil ze niet meer zien als opstakels.
Ik wil de beren omarmen.
(oei...niet letterlijk natuurlijk) 
Ik wil de beren zien als beschermelingen.  
(daar zijn ze tenslotte groot genoeg voor) 

Zie mij liggen in mijn hangmat 
(had ik nu maar 2 grote bomen in mijn tuin om de hangmat aan op te hangen) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten