dinsdag 5 februari 2013

~ Met mijn eigen gedachten ~

Staand bij t hek van het schoolplein
wachtend op zoontjelief
Moedertjes die hele gesprekken voeren
zoals vandaag
Een gesprek die ontstaat omdat er een ambulance uitrukt
met de loeiende sirene
Ook ik hoor het
mijn hart slaat alweer over
Moedertjes beginnen een gesprek
over het rijgedrag van een ambulance
Een moedertje zegt
dat zij liever naast de bestuurder zou zitten
dan zelf te rijden
Een ander moedertje zegt
hoe zo'n raar gevoel zij krijgt bij het uitrukken van een ambulance
Waarop een ander moedertje
begint over het gevoel bij het zien van een lijk-auto
En ik hoor het
zeg niks
maar mijn gedachten zeggen alles
Ik wil dit gesprek niet horen
ik wil mijn gedachten ook niet horen
Ik wil het liefst weg bij het hek
voel mij alleen met mijn gedachten
Gelukkig komt zoontjelief naar buiten
en kan ik met hem en mijn gedachten
lekker naar mijn vertrouwde huis.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten