maandag 20 maart 2017

Ik aan de studie






Toen ik nog een jongere versie van Bea was, wilde ik graag maatschappelijk werkster worden. Maar zoals het soms gaat met dromen die wij allen hebben in het leven, komen dromen niet altijd uit. 

Ook zat in de jongere versie van Bea, altijd het gevoel dat ik iets wilde betekenen voor de ander. Ik had altijd het gevoel dat ik mensen wilde helpen met zorgen, met angsten,met problemen. 

Gelukkig zit in de oudere versie van Bea (niet heel oud hoor), nog steeds het gevoel dat ik iets wil betekenen voor de ander. Ik wil nog steeds graag mensen proberen tot steun te zijn, ik zou zo graag mensen op weg helpen als zij het zelf even niet meer zo goed weten hoe zij verder willen (moeten). Ik wil graag mensen inspiratie geven.




Wat is het daarom fijn om lekker met de neus in de boeken te duiken, om bezig te zijn met de cursus counseling van Civas. Het is fijn om mijzelf te blijven ontwikkelen, weer nieuwe dingen te leren. 
Ik weet van mijzelf (zonder arrogant te zijn) dat ik behulpzaam ben, dat ik goed kan luisteren zonder meteen een oordeel te hebben. Ik weet van mijzelf dat mijn eigen levenservaring kan helpen om anderen te helpen. 

Wie weet wat er op mijn pad gaat komen, aan mij ligt het in ieder geval niet. Ik blijf mij ontwikkelen, ik blijf geïnteresseerd in counseling, ik blijf interesse hebben in de mens om mij heen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten