maandag 26 november 2018

Das geen excuus ... Truus.

( afbeelding scheurkalender van Omdenken) 
Das geen excuus, 
Truus! 

Ja, het is maandag
 (diepe diepe zucht.....)
De dag dat jij weer wakker mocht worden,
al was dat misschien wat vroeg,
maar dan moet je maar denken dat je dan extra kan genieten van deze maandag! 
(zie ik al een klein glimlachje verschijnen?) 
 
🍀
Ja, het is maandag.
Maar kijk eens,
zie de herfstbladeren liggen en dwarrelen.
Heb je die kleuren gezien?
De lucht mag dan misschien heel grijs zijn, 
dat zijn de kleurrijke herfstbladeren niet. 
(voel je al iets van een geluksgevoel door je lijf?)  

🍀
Ja, het is maandag.
Hoor eens, 
hoor jij het ook? 
Ik hoor heerlijke muziek,
wauw, wat een heerlijke meezinger!  
(oké, ik zing misschien wat vals?)
Wat..?
Jij wil niet meezingen?
Zachtjes neuriën mag ook hoor. 
(zie ik nu dat jij op het ritme van de muziek met jouw vingers tikt?) 

 🍀
Ja, het is maandag.
Sta vandaag eens stil bij de mooie dingen in jouw leven. 
En weet je, mooie dingen hoeven geen grote dingen te zijn hè? 
Misschien draag jij vandaag kleding met een fantastische kleur,
of wat denk je van die leuke baan die jij hebt met gezellige collega's.
Of misschien zag jij vanmorgen toch stiekem al die mooie herfstkleuren wat ik het over had. 
Wat zeg je? 
Werd jij vanmorgen heel vrolijk begroet door een onbekende? 
Wauw wat een mooi begin van de dag! 
Wat vind jij mooi aan jouw leven? 
(voel je, ja hè, dat geeft een tevreden gevoel hè?)

 🍀 
Ja, het is maandag, 
en ik ben er klaar voor! 
Iedere dag brengt wel iets moois,
hoe klein dat ook mag zijn.
Zelfs in moeilijke en verdrietige tijden,
geeft het leven wel iets kleins om toch dankbaar voor te zijn.
Ik wens jou een mooie maandag,
en een mooie week!
Ik vind het super fijn,
dat jij mijn blog hebt gelezen! 
Dus daarvoor zeg ik : 
dank je wel! 
(zie, jij hebt mij al blij gemaakt deze maandag)  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten