zaterdag 20 juli 2013

~ En daar is ''ie'' weer ~

 
 
Ik blijf het toch wel lastige maanden vinden,
juni en  juli.
Al is het leven zonder mijn meissie natuurlijk nooit meer als voorheen,
deze tijd van het jaar geeft mij weer dat stukje extra onrust.
24 Juli, het is weer in zicht.
16 jaar zou zij zijn geworden.
Onrust,
deze maanden van het jaar.
Ieder jaar komt deze onrust voorbij.
Ik kan mijn draai niet echt vinden,
zo'n onrustig gevoel waar ik 'niks' mee kan.
Ik laat het over mij heen komen,
ik ben niet meer verrast door deze onrust,
het is een deel geworden van mijn leven.
De mensen die dichtbij mij staan,
zij weten van mijn onrust,
zij weten dat zij mij maar even moeten laten 'fladderen'.
24 Juli,
16 jaar zou jij zijn geworden mooie meid van mij.
Nooit zal ik weten hoe je nu zou zijn.
Ik kan alleen maar gissen,
dagdromen.
Lieve meid,
24 juli,
een verjaardag zonder jarige,
een geboortedag
een gedenkdag,
altijd met jou in onze gedachten
in onze herinneringen
in onze verhalen.
 
 
 


2 opmerkingen: