maandag 27 mei 2013

~ Mijn trots ~

 
Lieve ♥Patricia,
wat zou jij gehouden hebben van jouw kleine broertje Mike.
Het was jouw grootste wens,
een broertje of een zusje te krijgen.
 
 
 
 
 
 
Wat zou jij gehouden hebben
van Mike zijn eigen karaktertje.
Want hij weet zo goed wat hij wil,
en wat hij  niet wil.
Een eigenschap die jij ook had,
zo'n eigen willetje.
 
Wat zou jij het fantastisch gevonden hebben,
zijn blonde haren,
zijn blauwe oogjes.
Jij had dat zelf ook,
al waren jouw blonde haren zo stijl
dat een paardenstaart er nog wel eens uit wilde glijden.
Jouw blauwe ogen,
die helemaal extra blauw werden als je een lekkere kleur op jouw wangen had.
 
Wat zou jij soms gek zijn geworden van Mike zijn geklets.
Al was jij zelf ook geen stille.
Ook in de opzicht zie ik dingen terug van jou,
in jouw broertje.
 
Zouden jullie samen buiten hebben gespeeld?
Want net als jij ,
houdt Mike van buiten spelen.
 
Zouden jullie samen veel gelachen hebben?
Jouw broertje zijn schaterlach
is net zo
aanstekelijk
als jouw lach was.
 
Wat is het een groot gemis,
dat jullie elkaar nooit echt zullen leren kennen.
Mike kent jouw van foto's,
en laatst hebben wij een dvd gekeken van jouw laatste kinderfeestje.
 
 
Jij bent zijn grote zus,
en dat zal jij altijd blijven.
 
 
Mijn trots,
mijn 2 kinderen.
Zielsveel hou ik van hen,
voor altijd,
daar komt zelfs de dood niet tussen.
Mijn dochter een mooie engel,
mijn zoon een heerlijke, lieve,ondernemende
 ondeugende bengel.
 


 
 
 

6 opmerkingen:

  1. Ben weer onder de indruk van je prachtige woorden! Je hebt het zo mooi verwoord. We houden van ze, zelfs de dood kan hier niets aan veranderen. Dikke knuffel....

    liefs maydana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjee, wat heb je dat weer mooi beschreven...
    Het is zo knap zoals jij het verwoord..ik zal nooit precies voeoen wat jij voelt, maar door je mooie stukjes kan ik het wel lerej begrijpen! Dank je wel

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. John de Clerck27 mei 2013 om 10:06

    Slik.... Kippenvel weer. Zo prachtig mooi geschreven. *veegt traan weg*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig lieve Bea, heb je weer bijzonder mooi geschreven ♥ OneLove♥ xxx Jacques

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hilde de Vries29 mei 2013 om 00:44

    Pfieuwww Bea, onder de indruk, vooral van de laatste alinea. Jouw trots, daar komt zelfs de dood niet tussen. Jouw mooie Engel en je lieve ondeugende bengel, wat mooi geschreven! Liefs Hilde

    BeantwoordenVerwijderen