zondag 14 april 2013

~ Weekend met en met ~


Zo'n weekend
waar ik een indrukwekkend gesprek heb gevoerd.
Zo'n gesprek
die diepe indruk op mij heeft gemaakt.
Nu wil ik niet teveel kwijt over dat gesprek,
maar ik heb nu gehoord hoeveel invloed het ongeluk
heeft (gehad) op de jongen van de scooter.
( De jongen die in botsing is gekomen met ♥Patricia.)
Dit gesprek  is 'even' blijven hangen bij mij,
en nog dwarrelen de woorden door mijn hoofd.
Nu heb ik gelukkig de jongen nooit iets verweten,
het was een stom ongeluk!
Het kan jou gebeuren,
het kan mij gebeuren.
Ik denk aan de jongen van de scooter,
toen een jongen,
nu zelf een papa.
 
 
 
Wat is het dan heerlijk om mijn gedachten de vrije loop te laten gaan
met mijn handen in de aarde,
vrolijke bloempjes in de bloempotten zetten.
Voordat ♥Patricia overleed, had ik best een 'hekel' aan tuinieren,
maar naar haar dood heb ik ontdekt hoe ontspannend tuinieren kan zijn.
En zo ook nu,
met het bijzondere gesprek in mijn achterhoofd,
mijn handjes in de tuinaarde,
een glimlachje op mijn gezicht,
waarderend omdat ik mag genieten van de vrolijke kleurtjes
van de bloempjes.
 
 
 
Nooit ben ik de jongen van de scooter vergeten,
en dat zal ik ook nooit doen.
Diep in mijn hart leef ik ook met hem mee,
want ook hij is iets verloren tijdens het ongeluk.....
zijn onbezorgdheid.


1 opmerking: