dinsdag 16 april 2013

~ Positiviteit ~

Gisteravond voor het slapen gaan las ik het al,
het drama in Boston.
En toen ik vanmorgen t internet opende
(voor zover je internet opent )
zoefde Bosten overal over het beeldscherm.
Begrijp mij niet verkeerd,
ik vind het vreselijk,
ik vind het een drama
en ik begrijp er niks van.
Maar...
al die ellende,
al die negatieve berichten,
ik noem bijvoorbeeld de crisis,
de werkloosheid...
Ik ben een beetje moe van al die negatieve berichten.
Het leven heeft toch ook nog leuke kanten,
toch?
Dus begin ik mijn dag op twitter met de volgende tweet :
 
~ Geniet want er is zoveel negativiteit ~ Kijk naar dat bloempje met haar mooie kleuren ~ Hoor het vogeltje zingen ~
 
En daar plaats ik de volgende afbeelding bij :
 
 
Ondanks alle ellende op deze wereld,
ondanks alle moeilijkheden in Nederland,
ik wil proberen positief te blijven.
En ik hoop dat dan ook een beetje over te brengen op anderen.
(of dat lukt weet ik niet...??? )
 
Zo positief als ik mijn dag begon,
luisterend naar dat vogeltje dat zijn ochtendliedje zingt,
kijkend naar mijn mooie blauwe en paarse viooltjes,
zo raar voel ik mij nu.
Ik ben weer even heel bewust van 'the story of my life'
Ik ben mij weer even heel bewust dat mijn humeur opeens om kan slaan
door bepaalde dingen waar ik zelf geen invloed op heb,
en daar bedoel ik mee,
ik kan mij er niet op voorbereiden.
 
Het geluid van die ambulance vandaag.....
waardoor ik het vogeltje niet meer hoorde zingen...
Klasgenootjes / schoolgenootjes van ♥Patricia bij elkaar zien staan...
waardoor mijn viooltjes opeens niet meer blauw en paars zijn.
Opeens voelde ik mij boos,
opstandig,
verdrietig,
en ik voel een steek van gemis,
van verlangen ....
En echt,
ik wil positief blijven,
maar soms lukt dat even niet,
omdat ik mijn meissie zo vreselijk mis !
 



5 opmerkingen:

  1. Mooi !! Traantje rolt over wang van ontroering.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel John voor jouw oprechte reactie. Doet mij goed !

      Verwijderen
  2. Sterkte meis. Draag je verdriet maar uit, je doet het goed. Opdat onze ontroering jullie tot steun mag bliven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je lieve Sabine, wat lief van je ! Steun vind ik zeker in de lieve reacties en de oprechte warme woorden.

      Verwijderen
  3. Heb even geen woorden, knap hoor hoe je hier mee om kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen