dinsdag 15 mei 2012

Ken ik niet van mijzelf....

Vandaag even super verrast door mijzelf. Want deze kende ik nog niet van mijzelf. *nu dus wel*....

Mike heeft op de peuterzaal iedere keer een soort van thema waar men extra aandacht aan besteedt. Vorige keer was het thema 'eten' en deze keer is het thema 'familie'.
De leidsters hadden gevraagd om een familiefoto mee te nemen *jaja,een foto waar iedereen opstaat, opa's en oma's, ooms,tantes,neefjes, nichtjes...* (alsof ik deze foto's in stapels heb liggen hier, grappie natuurlijk...).
Met grote letters stond dit op mijn kalender waar ik iedere dag wel even op kijk, maar ja, wel gekeken maar geen foto's mee genomen, zelfs niet klaargelegd (nee ik ben niet blond).
Ik geniet altijd even van mijn vrije dinsdagochtend, even tijd voor mijzelf, maar heb deze ochtend nu dus maar besteed aan foto's zoeken die Mike mee kon nemen naar de peuterzaal. Aangezien ik dus geen familiefoto's heb waar iedereen op staat, besloot ik maar even creatief te zijn met uitprinten, uitknippen (met de schaar) , plakken (met een pritt stift) op papier. (Resultaat is best grappig geworden).

En opeens was ie daar.... mijn twijfel...opeens werd ik verrast door mijn eigen twijfel. Familie/gezin, daar hoort ♥Patricia natuurlijk bij..... MAAR......maar.....ehm.....
Mike zit natuurlijk op de peuterzaal, zullen de peuters het begrijpen, is het niet een te zwaar onderwerp voor deze kinderen....
Waarom opeens mijn twijfel? Zijn het wel de peuters die mij aan het twijfelen maken? Of ben ik bang dat de leidsters het 'gek' vinden? Nu is het 'leuke' dat deze 2 leidsters ook de peuterleidsters zijn geweest van ♥Patricia.
Ik ken deze twijfel niet van mijzelf, nog nooit heb ik dit gehad, ik zou nooit ♥Patricia kunnen 'verzwijgen', zij hoort erbij... ik begrijp mijn eigen twijfel even niet, lastig vind ik het wel, heel erg lastig (en dan druk ik mijzelf nog heel zachtjes uit)
Twijfel...zittend achter de pc, starend naar de foto's....tweet plaatsen op twitter waar een paar lieve 'volgers'een reactie geven op mijn vraag (of het was meer een opmerking van mijn kant).*Dus lieve 'volgers'die hebben gereageerd, zo lief van jullie !!! *  Vriend een mail gestuurd op zijn werk (weet dat hij deze toch wel leest). En iedereen zegt dat ♥Patricia erbij hoort en dat de peuters meer kunnen hebben dan wij volwassen misschien denken.
Maar bovenal, Mike ziet ♥Patricia ook als zijn grote zus , een grote zus die nu een engeltje is.


Ik heb een creatieve collage gemaakt, van mij en Dennis, met wederzijdse ouders (opa's en oma's van Mike) Mike zijn ooms en tante, Mike zijn neefjes (al zijn er 2 neefjes *tweeling* ook engeltjes), zijn nichtje.... En op een apart papier, Mike zijn grote zus.. ♥Patricia.
Volgende week zal er op de peuterzaal gepraat worden over deze familie van Mike... en over zijn grote zus... want ja ... ♥Patricia hoort erbij !

3 opmerkingen:

  1. Goed zo, lieverd. Twijfel is begrijpelijk. Dit is de goede keuze, voor iedereen. Misschien zelfs vooral voor jou zelf, omdat jij weet dat er geen enkele reden is om niet te praten over de grote zus. Ja, jullie lieve ♥Patricia hoort erbij, natuurlijk! Liefs, Sabine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hilde de Vries16 mei 2012 om 03:00

    Hoi lieve Bea,

    Knap van jou om zo'n collage te maken! Bij je zin, in het begin, ~De leidsters hadden gevraagd om een familie foto mee te nemen~ wist ik al waar je heen wilde en waar je over ging twijfelen! Meteen dacht ik, ze zal Patricia er toch wel bij doen? En ja hoor,goed van jou!! Patricia hoort erbij!!

    Kusjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kom je soms voor lastige dingen te staan he!? Maar ik sluit me aan bij sabine en hilde (en iedereen die tegen jou gezegt heeft) Patricia hoort erbij!! En de leidsters van de psz weten dit vast wel zo te brengen aan de peuters dat het niet te beladen, maar wel begrijpelijk voor ze zal zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen