zondag 30 juni 2019

Een vroege positieve maandagblog

Een late zondagavondblog,
en een mega vroege positieve maandagblog. 

Want wat was het een onverwachts weekend.
Een weekend die aangeeft dat wij mensen niks echt in de hand hebben, 
al denken wij vaak dat wij dat wel hebben.
 Want zo lag zoonlief Mike opeens in het ziekenhuis met een geperforeerde blinde darm.  
En nu hoor ik jullie denken: 
 " hoe kan je daar nu positief over gaan bloggen..?"
Nou, ik zou zeggen, 
lees maar even met mij mee. 



 



Want ik wil positief bloggen over de fantastische zorg die Isala in Zwolle heeft gegeven. 
En die fantastische zorg begon al bij binnenkomst op de eerste hulp. 
Mike is natuurlijk nog maar een kind van 10 jaar,
al kan hij zich soms al wel gedragen als een puber. 
Hoe fijn is het dan als hij op een positieve rustige manier benaderd wordt door de medewerksters van de eerste hulp. 
Ik vind dat een heel groot compliment waard,
want het is natuurlijk niet niks wat er opeens afkomt op een kind van 10 jaar. 

Het zit in die kleine gebaartjes, 
zoals het rode verband die hij zelf uit mocht zoeken.
Mike kreeg natuurlijk een infuusnaaldje in zijn hand,
en om die goed op zijn plek te houden moest daar verband om heen.
Mike kon kiezen uit rood, wit of blauw.
Hoe leuk is dat? 
(voor zover er iets leuk kan zijn op dat moment.....) 
 

Ook denk ik aan de arts van de eerste hulp.
De arts die heel rustig bij Mike ging zitten,
en aan hem uit ging leggen wat er tijdens de operatie ging gebeuren.
De kalmte waarmee zij de dingen uit ging leggen,
de oprechte aandacht die zij toonde aan Mike,
wat fantastisch!
En wat leefde zij oprecht mee met Mike,
toen hij toch wel erg verdrietig was omdat hij dit jaar WEER niet mee kon op schoolreisje.
(Vorig jaar had hij ook net een operatie achter de rug tijdens schoolreisje) 

 
 De OK,
de kinderafdeling,
wat ben ik tevreden over de fantastische zorg die er geboden wordt!
Alles wordt duidelijk uitgelegd,
en er is genoeg ruimte en tijd om eigen vragen te stellen. 
Wat een fantastische lieve mensen werken er!




Niemand komt graag in het ziekenhuis,
liever lopen wij deze voorbij.
Maar als je er dan toch moet zijn,
dan maar beter tevreden zijn met alles wat er is. 
En dat ben ik,
heel tevreden hoe er met oprechtheid zorg geboden wordt.
Dus Isala Zwolle,
dit grote compliment is voor jullie!
 
 
 
En tja,
nu ik toch complimentjes aan het uitdelen ben. 
Ik moet ook nog even van mijzelf een groot compliment geven aan 
AnyTymeOmmen 
Want toen ik er eten had gehaald,
kwam ik thuis bij het uitpakken van mijn bestelling,
een heel lief geschenkje voor Mike tegen. 
Hoe fantastisch lief is dat! 
Mike vond het ook zo super! 
Dus dit compliment is voor AnyTyme Ommen! 
 
Mike ligt op dit moment dat ik deze blog schrijf,
nog steeds in de Isala in Zwolle,
maar hopelijk komt hij morgen 
(positieve maandag)
weer lekker thuis bij ons!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten