maandag 4 maart 2019

Stemmetje



 👀

Mijn hoofd ligt begraven in het heerlijke zachte kussen,
over mij heen ligt het lekkere warme dekbed.
Mijn ogen zijn gesloten,
ik bevind mij in een wereld die veel lijkt op een droom.
Een tevreden gevoel,
een dromerig gevoel. 
"Piep, piep, piep ", 
keihard klinkt het geluid. 
En ik moet even denken, 
gebeurd dit in mijn droom? 
Waar ben ik? 
Wie ben ik?
En wat doe ik hier? 

Het gepiep lijkt niet te willen stoppen.
Wat een nare droom,
deze begint nu toch echt steeds meer op een nachtmerrie te lijken. 
Mijn ogen doen een poging zich te openen.
Mijn arm probeert vanonder het warme dekbed te komen.
Oei, maar mijn arm slaapt nog.
Ooit geprobeerd een wekker tot bedaren te stoppen met slaap in jouw arm? 

Oké, ik ben mij ervan bewust dat de droom over is,
en het echte leven weer voor mij staat. 
Het is dan toch echt weer maandag!
Daaaaag weekend,
daaaaag uitslapen,
daaaaag geen verplichtingen. 


"Ho ho, Bea, niet zo negatief nu hè! 
Oké oké, het is even weer wennen en omschakelen,
maar de maandag is ook erg mooi! "
Het stemmetje in mijn hoofd laat even van zich horen. 
Ik voel mij nog te slaperig om er tegenin te gaan, 
dus ik luister naar de woorden : 
 "niet zo negatief"
'maandag is ook erg mooi'

Nou ja zeg,
mijn stemmetje zegt best wijze dingetjes.
Want inderdaad brengt ook deze maandag mooie dingen. 
Mooie dingen gebeuren uiteraard niet alleen maar in het weekend en de andere dagen van de week. 
Het is maar net hoe je er zelf tegen aan kijkt. 


En dan .... hoe lang duurt de maandag eigenlijk? 
En een week, hoe snel is deze eigenlijk voorbij? 
Voor ik het weet is het inderdaad zo weer weekend,
helemaal met zo'n volle agenda deze week. 


 Dus, ik stap met een positief gevoel deze maandag door. 
Waar ik uiteraard ook wel stil sta bij gebeurtenissen die niet zo leuk en best verdrietig zijn.
Juist als ik daar aan denk, 
ben ik mij bewust hoe belangrijk het is om van iedere dag iets moois proberen te maken. 
En dat hoeft niet perfect te zijn,
 het mooie kan zitten in hele kleine dingetjes.
De maandag is begonnen,
have fun! 
🍀
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten