vrijdag 9 juni 2023

Take care

Kracht symbool 

Gedragen, 
niet op handen,
maar door woorden,
door een oprecht gebaar. 

๐Ÿ’™
Hoe kon ze dit overleven?
 Kon dat eigenlijk wel? 
Want hoe doe je dat dan, door gaan met leven nadat je kind is overleden en begraven? 
Hoe kan je dan eigenlijk ooit weer lachen?
En ga je dan eigenlijk nog mooie dingen zien in het leven? 

๐Ÿ’™
Gedragen, 
door de mensen die niet schrikken,
die het gewoon vinden als haar naam wordt genoemd,
en zelf ook haar naam blijven noemen. 

๐Ÿ’™
Ja, ook zij ging op een dag weer lachen, 
en wat voelde ze zich gemeen,
want hoezo ging ze lachen?
Is er iets om te lachen als je kind begraven ligt? 
Ja, ook zij ging weer mooie dingen zien in het leven,
want hoe mooi kon de natuur zijn,
de ochtendmist, mysterieus, 
met zonnestralen die het hart verwarmen. 

๐Ÿ’™
Gedragen,
door lieve mensen die begrijpen dat de dood van je kind levenslang meereist,
dat is nooit echt weg, 
want het is een onnatuurlijke weg, 
het leven nam een verkeerde afslag,
de dood nam een verkeerd persoon mee.

๐Ÿ’™
Lachen,
genieten, 
misschien juist extra.
Bewuster,
leven,
het leven leven.
Geleerd,
hoe jong zij ook was.
Zij leerde mij,
leef je leven,
pluk de dag,
geniet zoveel als je kan. 

๐Ÿ’™
Levensboom 
Gedragen,
niet op handen,
maar door de oprechtheid van de mooie mensen om mij heen. 
Gedragen,
door oprechte woorden,
troostende woorden,
door meeleven,
door begrip te tonen. 
Gedragen,
omdat ze mij laten zijn wie ik ben,
met mijn minder vrolijke dagen,
met mijn verdriet. 
Gedragen,
door liefde,
want liefde
overwint alles. 


Patricia Hofsink 24 juli 1997 - 9 juni 2004 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten