maandag 30 september 2019

Wat ga jij doen?



Van 1 tot en met 8 oktober is het Week tegen Eenzaamheid.

Eenzaamheid,
haal het uit de taboe sfeer.
Want jij hebt niet gefaald. 
Jij bent waardevol.
Ook jij kan iets betekenen in deze wereld.

Eenzaamheid,
het is geen schande dat jij dit voelt. 
Het is niet jouw schuld.
Laat maar zien wie je bent. 
Jij, unieke jij. 

Eenzaamheid,
haal het uit de taboe sfeer.
Pak die hand die naar jou wordt uitgestoken.
En is die hand er niet? 
Zoek, vraag, het is geen schande. 

Eenzaamheid,
haal het uit de taboe sfeer.
Jij kan de eenzame persoon weer laten genieten.
Jij kan die ander laten zien hoe mooi het leven kan zijn. 
Help jij ook mee? 

Wat mooi als ik kijk wat voor initiatieven er genomen worden om aandacht te schenken aan eenzaamheid. 
Want er heerst toch een bepaalde taboe op eenzaamheid, terwijl dat niet nodig zou moeten zijn. 
Ieder mens kan het gebeuren,
zomaar opeens, 
of geleidelijk. 

Mooi als ik zie op Twitter dat ook jongeren de eenzaamheid uit de taboesfeer willen halen. 
Kijk maar eens op twitter : #eenzamejongeren. 

Op Facebook zie ik een mooie actie verschijnen.
En al is deze misschien niet precies gericht op eenzaamheid,
ik wil hem hier toch noemen omdat dit een grote glimlach kan bezorgen op iemands gezicht.
Kijk maar eens : 

 
 
Ook wil ik hulplijnonline noemen.
Ook hier kan je terecht voor een luisterend oor.
Want soms is een luisterend oor al voldoende om het eenzame gevoel iets te verdrijven. 
Er zijn meerdere oprechte consulenten beschikbaar,
waaronder ik mijn bijdrage lever. 


 
Eenzaamheid,
niemand loopt er mee te koop.
Dat maakt het denk ik ook wel lastig om eenzaamheid te doorbreken.
Want hoe bereik je iemand die eenzaam is? 
Mocht jij waardevolle tips hebben,
dan hoor ik die uiteraard heel graag. 

Ik geef ook nog even een tip, 
in de vorm van een website.
Want op deze website staan veel activiteiten die georganiseerd gaan worden in de week tegen eenzaamheid. 
Neem je een kijkje? 

En dan heb ik nog 1 klein vraagje,
zou jij deze blog willen delen? 
Want als we met z'n allen maar een kleine bijdrage leveren
in de week tegen eenzaamheid,
dan is dat al iets toch? 

En...
laten we deze week tegen eenzaamheid vooral gaan verlengen,
het hele jaar door. 


Ieder mens
is het waard !
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten