maandag 22 juli 2019

There was love....so much love

Positief bloggen,
kan ik dat?
Positief bloggen,
terwijl ik deze week best een lastige vind? 
Ja,
ik kan dat!
Zie dat kleine mini mensje,
wat was zij mager en nog klein.
Maar wat gaf zij al ontzettend veel liefde,
al was zij zich daar uiteraard niet bewust van.
Zij maakte mij voor het eerst moeder,
en zij heeft mij laten zien hoeveel liefde een kind kan geven.
 
Zie die stralende blije lach,
op haar 6de verjaardag.
Een fantastische mooie K3 taart,
6 brandende kaarsjes erop.
Mijn lieve mooie dochter,
onze oersterke band,
een band waar echt niemand tussen kon komen,
zelfs de dood niet,
al was ik mij daar toen gelukkig nog niet bewust van.
💕
24 Juli,
deze week woensdag.
Jij zou 22 jaar zijn geworden.
22!!!
Jeetje lieve Patricia,
hoe zou jij nu zijn?
 💕
Positief bloggen,
in een week die mij extra energie gaat kosten.
Ik pak die positieve energie,
want die komt voorbij.
Lees mee,
voel de woorden.
Een paar zinnetjes,
maar wat zeggen ze veel : 
 
Liefde, 
zo veel liefde. 
Ja, 
liefde was er, 
vanaf de dag dat Patricia werd geboren. 
Ja liefde was er, 
tijdens haar korte leventje hier op aarde. 
En liefde blijft er, 
al is Patricia niet meer lijfelijk in mijn leven, 
mijn liefde voor haar zal voor altijd zijn.


💕

De sterke band die wij hadden,
wordt zelfs door de dood niet weggenomen.
Als ik aan Patricia denk,
zie ik haar genieten van iedere dag.
En natuurlijk ging zij ook wel eens flink mopperend de dag door,
maar altijd eindigde de dag met een lach.
Iedere dag spraken wij de woorden uit :
'Ookal mopper ik soms op je, ik hou toch wel van je'
En zo is dat nu nog steeds,
liefde voor altijd.
 💕
En kijk,
dit lieve gebaar.
Mini roze koeken bij de koffie,
toen ik bij mijn moeder was.
"Omdat het woensdag Patricia haar geboortedag is"
Daar kan ik toch alleen maar positieve energie van krijgen?
Zo'n lief gebaar geeft toch weer kracht !
Lieve mensen om mij heen,
zowel in het 'echte' leven,
als online,
daar krijg ik positieve energie van.
Woorden die gezegd of geschreven worden,
kracht geven ze mij.

💕
Ik denk aan Patricia,
aan haar gemopper,
aan haar aanstekelijk lach.
Ik denk aan Patricia,
aan haar laatst gegeven kinderfeestje,
aan de lol die zij toen had.
Ik denk aan Patricia,
ik voel gemis,
ik voel tranen branden in mijn ogen.
Ik denk aan Patricia,
mijn lieve meisje,
mijn kind.....
 💕
Deze week zal energie vreten,
maar dat geeft niet,
dat mag.
Tranen mogen er zijn,
verdriet mag er zijn.
Gemis mag gevoeld worden,
die steek in mijn hart.
De glimlach mag er zijn,
dankbaarheid voelen omdat zij mijn dochter is
en voor altijd zal zijn! 

 Voor altijd 6 jaar.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten