dinsdag 15 januari 2019

Oeps het is geen maandag....

afbeelding website Hulplijnonline 





Nee,het is geen maandag.
Mijn positief bloggen op maandag kwam er maandag niet van.
(al was de maandag wel een erg positieve dag) 

Ja, het is dinsdag vandaag,
ook een mooie dag toch?
En deze dinsdag wil ik ook gewoon een positieve blog tikken,
dus daar komt ie. 
(al denk ik dat de meeste mensen deze blog pas woensdag lezen)

In deze blog wil ik het even hebben over het gratis chat-spreekuur van Hulplijnonline
Een nieuw initiatief waar lieve leuke consulenten voor de medemens klaar zitten.
Want niet iedereen heeft de tijd (of misschien niet de behoefte) om naar een hulpverlener of ervaringsdeskundige toe te gaan om face to face te zitten.
Hoe mooi is het dan dat er een mogelijkheid bestaat om te chatten met een professional of een ervaringsdeskundige? 


Met mij kan je chatten over rouw, over het verlies van een kind. 
Maar ook als jij je eenzaam voelt en gewoon van je af wil tikken. 
Ik heb dan misschien niet DE oplossing voor jou, maar je kan zeker jouw verhaal bij mij kwijt. 
Want ik kan goed luisteren (in dit geval , goed lezen), ik kan mij goed in de ander verplaatsen, en ik laat de ander in zijn of haar waarde.
Ik krijg er positieve energie van als ik maar een klein beetje iets kan betekenen voor de ander.  
Ik hoop dat ik de ander kan inspireren door er te zijn. 

Aanstaande maandag 21 januari zit ik om 9.30 uur weer klaar voor jou. 
Ik heb dan het weekend achter de rug, dus ik ben dan weer helemaal fris en fruitig. (ben ik nu ook hoor) 

Negatieve ervaringen die wij opdoen in het leven, hoeven niet altijd negatief te blijven.  Laat mij dit even uit leggen hoe ik dat bedoel.
De negatieve lading kan je omzetten tot iets positiefs, hoe klein ook. 
Negatieve dingen/momenten zijn ook leermomenten, en die leermomenten kan je inzetten voor de ander, zodat het negatieve een wat positiever lading krijgt.  
Je kan misschien de ander een handje helpen door jouw eigen ervaring. Misschien kan je de ander inspireren door jouw ervaringen, hoe je om bent gegaan met tegenslagen en verdriet. Dat geeft een positieve draai, een energiebommetje. 
Je geeft de ander het gevoel dat hij of zij begrepen wordt, en dat alleen al kan de ander een goed (of beter) gevoel geven. 

Ik ben in ieder geval dankbaar dat ik gratis chat-uurtjes kan houden.
Het geeft mij positieve energie om er te zijn voor de ander! 

(zegt het voort, dank jullie wel!) 
 ⭐
  

1 opmerking: