maandag 21 januari 2019

Ode aan ....



 Blue Monday? 
Ik dacht het niet! 
Kijk maar eens naar buiten!
Zie die zon stralen. 
Zie hoe de vorst een mooi betoverend laagje heeft geplaatst!

Blue Monday? 
Nee hoor. 
Het is 'ode aan de koffie en haar koffiekopje'maandag.



Een heerlijk bakje koffie. 
Het begint al bij het zetten van de koffie.
Het gepruttel van het apparaat.
De geur van de koffie die langzaam door het huis dwarrelt. 



De één drinkt de koffie zwart,
de ander met suiker,
de ander met melk, 
en dan heb je mij, 
ik drink het zwarte goedje met beiden.




En kijk dan eens naar deze schoonheden. 
Wat een fantastische koffiekopjes zijn dit. 
Ik kreeg deze ooit cadeau van mijn moeder,
en ik kan je zeggen,
dat was een werelds cadeau. 
Want wat liggen deze koffiekopjes lekker in de hand.
Je ziet hoe bol ze lopen hè?
Denk je dan nu eens in hoe lekker dit bolle koffiekopje in jouw hand ligt. 
Beide handen leg je om het kopje,
voel hoe warm je handen worden van de koffie die in het kopje zit. 




Dit kopje,
met sterretjes,
mijn koffiekopje. 
Het kopje met de stipjes,
die is voor vriendlief. 
Een soort hem en haar kopjes dus. 
Hij drinkt het goedje zwart,
en ik dus niet. 
 
 De kopjes zijn van het merk Bunzlau Castle,
ken je dat? 
Wauw die lijn is zo mooi,
daar word ik zo blij van! 
Kijk maar eens op de website: 

Ik wens jullie allemaal een mooie maandag.
Geniet van het heerlijke winterweer.
Geniet van de heerlijke koffie. 
Geniet van de kleine positieve dingetjes in het leven. 


 Blue Monday gaf jullie vandaag een kijkje in mijn blauwe koffiekopjes wereldje. 
🙋




 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten