maandag 5 november 2018

Slinger wat positiviteit de lucht in



Oeps, deze krantenkoppen zijn helemaal niet positief. Ze zijn verdrietig, ze zijn vol drama, en sommigen vol haat en agressie. 
Dit zijn dus maar een paar krantenkoppen die vanmorgen online stonden op de site van de krant. Wat een verdriet, wat een ellende. 
Duik dan nog even de wereld van sociale media in, en dan komen er scheldkanonnen voorbij, mensen die lelijke dingen roepen, mensen die alles en nog wat af lopen te kraken, en ga zo maar door. 
Dit even heel zwart wit want op sociale media komen natuurlijk ook leuke, grappige, leerzame, mooie dingen voorbij.  

Ik merk aan mijzelf dat ik wel eens moedeloos wordt van alle negativiteit. Het lijkt soms wel of de wereld alleen maar negatief is, dat er geen mooie dingen meer zijn. En ik wil dat gevoel niet hebben! Ik wil niet meegezogen worden in negativiteit. En dat wil niet zeggen dat ik mijn hoofd in het zand steek, dat ik de minder mooie dingen niet wil zien. Maar soms moet ik gewoon wat positiefs tussendoor zien en voelen. 






Dus, ik heb voor mijzelf een 'missie' gevonden! Ik ga wekelijks een positieve blog de lucht in gooien. En het lijkt mij super om dit gewoon op iedere maandag te doen. Want zoals sommigen van jullie wel weten,de maandag is niet mij 
beste dag van de week.

Maar als ik dus op de maandag een positieve blog de lucht ingooi, is de maandag voor mij ook meteen een stuk mooier. 
                                         
    Win-win situatie toch? 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten