maandag 12 november 2018

Begin deze dag en week met een lachje

 


Vorige week had ik een blog geplaatst waarin ik aangaf dat ik de ellende, het negatieve nieuws een beetje zat begin te worden. Misschien heb jij die blog van mij gelezen, maar misschien ook niet. 
Omdat ik zelf niet mee wil worden gezogen door alle negativiteit ga ik dus wekelijks een positieve blog schrijven. En dan ook nog op de maandag, omdat maandag niet mijn favoriete dag is, dus een echte win-win situatie toch? En ik steek heus mijn kop niet in het zand, ik weet heus wel dat er heel veel ellende is, en dat vergeet ik ook niet, maar ook positieve dingen mogen de wereld in geslingerd worden toch?  


Lachen heeft een positieve uitwerking op het menselijk lichaam.
 Het doet spanningen verdwijnen, verkrampte spieren raken weer los, het stimuleert de bloedsomloop en het stimuleert de geest. Lachen is een aangeboren, uniek menselijke, eigenschap.


Zou de wereld er niet een stukje mooier uitzien als wij mensen wat minder zouden klagen en zeuren en meer zouden gaan lachen? 
Ik ben mij er heus van bewust dat niet iedere situatie reden geeft tot lachen, dus dat jullie dat even weten. 

Maar gaat het leven zijn gang, lopen dingen lekker, lach dan eens wat vaker, benader dingen wat vaker met wat humor erbij. Zelfs de verhitste discussies kunnen gevoerd worden met wat humor tussen de regels door. 

En wees niet bang voor de lachrimpeltjes die dan misschien zullen ontstaan, want hoe mooi zijn juist die lachrimpeltjes? Dus spuit vooral de lachrimpeltjes niet weg met botox, laat ze juist zien. Want lachen is gezond! 

Denk eens aan die keer dat je zo erg moest lachen dat je er pijn in de buik van kreeg. Dat je zo erg moest lachen dat je bijna moest happen naar adem. Hoe heerlijk is dat! 
En voor lachen ben je nooit te oud, echt nooit! 





 ⭐
 
Als ik denk aan mij en mijn beste vriendin, wij kunnen super goed kletsen met elkaar over van alles en nog wat. Super serieuze gesprekken, maar wij kunnen ook zo heerlijk met elkaar lachen! Wij hebben een bepaalde humor die niet iedereen zou begrijpen, maar dat maakt ook niet uit, als wij het maar begrijpen! Die momenten, hechte vriendschap, lachen en huilen met elkaar, goud waard! 



Ik denk opeens aan een spreuk die ik tegenkwam: 
Neem het leven niet te serieus,
je overleeft het toch niet. 

Fijne week iedereen,
met hopelijk veel positieve momenten,
met veel momenten van lachen, heerlijk lachen! 
⭐ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten